浅水鱼与深水鱼

遗心以片刻安稳,用声音治愈。
Moon River - Audrey Hepburn

《Moon River》

Moon river, wider than a mile
  月亮河,宽不过一里
I'm crossing you in style some day
  来日优雅地见到你
Oh, dream maker, you heart breaker
  哦,织梦人,那碎心人
Wherever you're going, I'm going your way
  无论你到哪里,我都陪着你
Two drifters, off to see the world
  两浪人,去环游世界
There's such a lot of world to see
  可以看到很多的美丽
We're after the same rainbow's end, waiting round the bend
  我们在同一彩虹末,凝望在彼岸
My huckleberry friend, Moon River, and me
  我可爱的朋友,月亮河,和我
(间奏)
(Moon river, wider than a mile)
  月亮河,宽不过一里
(I'm crossing you in style some day)
  来日优雅地见到你
Oh, dream maker, you heart breaker
  哦,织梦人,那碎心人
Wherever you're going ,I'm going your way
  无论你到哪里,我都陪着你
Two drifters, off to see the world
  两浪人,去环游世界
There's such a lot of world to see
  可以看到很多的美丽
We're after that same rainbow's end, waiting round the bend
  我们在同一彩虹末,凝望在彼岸
My huckleberry friend, Moon River, and me
  我可爱的朋友,月亮河,和我 

一直最喜欢赫本这个版本,惬意,自在,声音充满了味道,适合夏夜。

评论